Håll fast mig och jag kommer att dö som en ros i din hand

November helt sjukt hur fort tiden går. Jag har varit på svensk mark i ca 7 månader. Vad hände där? Jag som bara skulle vara hemma i ca 3 månader. Konstigt nog så har det inte varit så farligt att vara hemma. Det har varit kul att umgås med familj och vänner. Men det börjar verkligen klia i tårna jag måste röra på mig. Jag vill ut och resa igen. Kommer jag någonsin att vilja plugga och skaffa en karriär? Kanske men jag vill inte göra det i Sverige, Jag var född här ja, men det betyder inte att jag måste bo här och leva här och dö här. Jag var inte född för att bo i Sverige. Samtidigt så är det de som förväntas av mig. Jag är så trött på åsikter som folk har om personer som mig, personer som vill uppleva världen, Är det inte det den är till för? Att leva varje dag som om den vore den sista är vad alla borde göra för då när man ligger där på sin dödsbädd så vet man ändå att man har levt sitt liv till fullo. Det spelar ingen roll om man är lärare, läkare,ingengör, pilot, president. Vi kommer alla att hamna i en kall kista. Så varför slösa bort livet på att göra saker som förväntas från oss av andra lev livet som om det skulle tas ifrån dig imorgon. Livet är lånat det är bara hyrd tid, och man vet aldrig när man behöver lämna tillbaka det. 
 
/aw
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0