Tegelstenar.

Ibland känns det som om hela jorden snurrar fortare och fortare medans jag står stilla. Och andra dagar känns det som om jag snurrar fortare och fortare medans jorden står stilla. Ibland vill jag skratta högt och länge och ibland vill jag sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt. Jag vill bli fri. På vilket sätt vet jag inte. Kanske bara bli fri från det livet jag lever just nu. Kanske fri från mig själv. Eller kanske fri från allt det som vi kallar ett liv. Jag vill inte dö. Men jag vill inte leva som normen. Eller jag vill inte leva på det sätt som förväntas av mig. Om det nu förväntas något av mig. Jag vet inte. Kanske har jag en dålig dag. Kanske har jag ett gäng tegelstenar på axlarna som trycker ned mig lite extra idag. Jag är nog kanske lite arg eller är jag ledsen? Varför skulle jag vara ledsen? Jag ska ju dra härifrån snart. Flyr jag kanske från den jag är på väg att bli? Hm jag kanske håller på att stänga in mig alltför mycket i den så kallade Svenson ramen. Frågan är om tegelstenarna förföljer mig till andra sidan jorden. Nej fan, jag har nog en dålig dag.

/aw

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl riktigt mkt svensson att åka till australien och hitta sig själv.. ;) Men det blir nog riktigt nice!

2011-02-17 @ 21:49:23
Postat av: Amanda

Jag åker till Australien för att möta upp min bästa vän som jag inte har träffat på ett år! Och för att jag är trött på Sverige och kylan och att varje dag är likadan med jobb m.m kalla det vad du vill. Men för mig är det ett äventyr och det är inte Svenson!

2011-02-17 @ 23:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0