Oh happy day!

God Eftermiddag! Här sitter jag framför datorn med en kopp kaffe. Aldrig fel med en kaffe. Eller kanske inte är det bästa att dricka innan man ska sova men annars sitter det aldrig fel! :) Jag är exalterad hela tiden springer runt i cirklar, skuttar upp och ner. Kan inte sitta still. Igår betalade jag och skickade in visumansökan till Australien. Jag hoppas att jag får det annars kommer stora krokodiltårar att trilla från min kind. På tal om krokodiler. Alla tycks tro att jag ska bli uppäten av en sådan i Australien. För visso ska vi till ett av Australiens krokodiltätaste ställen. Det vill säga Darwin. I Darwin är det tydligen "jumping krokodiles" och inga vanliga krokodiler. Alltså krokodlilerna tar sats under vattenytan och flyger upp ur vattnet efter sitt byte. Så i Australien är det inte bara kängrurna som kan hoppa. Sen får man tydligen inte vistas i havet alls, för att där härskar saltvattenkrokodilerna. Det sägs att sötvattenkrokodilerna är det okej att ta en "simtur" med, men saltvatten krokodilerna där hugger det direkt. Och då placeras man på botten under någon gren för att köttet ska bli mört och "härligt". Så bottomline! Jag håller mig till poolen! Haha vi får snylta in på någons gård och låna folks pool. För krokodilmat är ju inte direkt som står på min "att göra" lista.



Så jag sitter alltså här och väntar på ett mail där det står. Congratulations Amanda! Your apply for visa is succeded. :D Sen när jag fått detta mail så ska jag boka resa. Packa flyttkartonger. Flytta till Dalanra. Och sedan så ska jag umgås med alla dom som vill säga farväl till mig. Då jag inte har något tidsperspektiv på hur länge jag ska vara borta. Ett halvår, ett år, a lifetime(?) Who knows? Icke jag! :D 

Ha en bra dag kära vänner!

/aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0