Jag vill

Jag vill inte oroa mej för att bli gammal. Jag vill inte oroa mej för att få någon konstig obotlig sjukdom. Jag vill inte oroa mej över mej. Jag vill inte känna att jag måste färga håret. Jag vill inte ha klädkris på morgonen. Jag vill inte ha materiella behov. Jag vill inte bli irriterad över att jag missade tuben och måste vänta på nästa i 3 min. Jag vill inte tycka synd om mej själv bara för att jag är förkyld. jag vill inte känna att få hjärtat krossat ska vara en jobbig grej.
Där ute i världen finns det folk som inte har tid att oroa sig för att bli gamla för att de redan har en hemsk sjukdom och hela tiden är rädd för att somna om nätterna för att de inte är säkra på om de kommer att vakna dagen efter. De kanske har någon sjukdom som gör att de inte ens kan färga håret på grund av alla kemikalier. De kanske aldrig får gå igenom en klädkris. För de kanske ligger på sjukhus och de enda de får ha på sig är sjukhuskläder i form av ett nattlinne. Vilket inte heller leder till några materiella behov eftersom att de ständigt får oroa sig för sin egna överlevnad. De får aldrig bli irriterade över att ha missat bussen eller liknande, för de kanske inte ens kan gå ut. Den dagen de blir förkylda kanske är den dagen som deras öde bestäms för att kroppen kanske inte klarar av en förkylning. De kanske aldrig får uppleva att få sina hjärtan krossade.
Jag önskar att de som har det såhär skulle få uppleva alla saker som jag oroar mej för. Inte för att gå bort i för tidig ålder av en sjukdom som sakta har tagit livet av dom. Livet är för orättvist och det vet vi. Så med detta vill jag säga lev varje sekund och var nöjd över dig själv. Du är bra som du är, så njut av livet medans du har det. Respektera andra och hjälp de som behöver hjälp. Var så snäll du kan!
/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0