Slask, plask, blött, kallt, halt.

Jag är så trött på att så fort man går utanför dörren så blir man blöt om fötterna. Man går runt i de där blöta kalla skorna hela dagen och sen så blir man antingen förkyld eller sjuk. Jag är så trött på att gå runt och frysa bara för att man är blöt om fötterna. Vinterskorna håller inte slasket ute. Det tränger in genom sulorna och skon på en millisekund. Då får det hellre vara någon minusgrad så man slipper slasket. Men då har vi nästa problem som är att det blir halt och ännu kallare. Igår kväll när jag jobbade så lyckades jag ramla omkull. Så nu har jag världens största (överdrift) lårkaka. Den smärtar så mycket så att jag inte kan ligga på sidan. Det är inte okej någonstans. Vad ska man göra åt dessa problem i vintertider? Jo jag funderar på att inhandla ett par gummistövlar och en ny tjockare vinerjacka. Men stövlar hur hala är inte sulan på dem? Jag kommer ramla garanterat med min lycka och klantighet så att jag kommer att inskaffa mig en lårkaka även på högerbenet. Och en ny vinterjacka det behöver jag verkligen. Min har stoppningen eller vad man kan kalla det för blivit dålig så att den är inte lika tjock och varm på alla ställen. Men en vinterjacka hur mycket kostar inte en sådan? får räkna med kanske 2000kr och det känns som att det är viktigare att lägga pengarna på alla räkningar som lyckas dämpa in i brevlådan. Inte ett dugg kul. Nä jag är redan trött på vintern. Och för att inte tala om Julen. Jag har alltid älskat julen. Det har alltid varit min favorit högtid. Men efter att mina föräldrar gick ifrån varandra så känns det inte rlika roligt längre. Julen är förstörd för mig och det kommer den att vara tills den dag jag får egna barn. Vi brukar alltid fira julen hos mormor och morfar. Och det har alltid varit lika mysigt. Men efter ett samtal med min pappa så känns det inte lika självklart längre. Min mamma har träffat en ny karl. Och jag är jätte glad för hennes skull. Men jag älskar min pappa och jag vill inte att han ska känna sig utanför. Han vill inte vara med på julaftonskvällen, han tycker väl att det känns konstigt även fast han vet att han är välkommen. Så om jag nu är ledig vid jul vilket är tveksamt så kommer inte jag heller att vara med vid kvällen. Jag kommer att säga God Jul till alla under dagen och sedan laga mat med min pappa och ha en trevlig kväll med han. Det är i alla fall planen just nu. Även fast det känns som om jag är elak mot alla genom att inte dyka upp särskilt mot mamma. Men vad ska jag göra? Lika bra att börja fundera på det redan nu. Som sagt julafton har endast blivit ett stressmoment för mig. Jag vet varken ut eller in. Varför tänker jag ens på detta nu egentligen? Antagligen för att det julpyntas för fulla muggar här i Stockholm. I både fönster, trädgårdar och butiker. Buikerna är nästan värst. Nej jag ska lägga jultankarna på hyllan ett tag framöver.. Och komma på en lösning mot blöta fötter i stället.

Är i alla fall framme hos Linda nu. Vi har kollat på ett avsnitt av Berg flyttar in ska se ett till nu och sen dagens avsnitt av PH. Om vi orkar känner nu att ögonlocken böjar ge upp. Skönt med sovmorgon imorgon.¨Men jobbigt pass endå. Ska jobba från 1600 till 2345 om jag har tur. Blir antagligen senare. Suck!

/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0