Tråkig måndag

I fredags hade ju som sagt Linus sin 20 års fest. Det var kul i början och i mitten men på slutet spårade det ur. Det var en kille som blev arg på en annan kille, förvånad(?) I alla fall den första killen i fråga slog handen igenom en dubbelglasad dörr. Det var blod i princip överallt. Jag stod endast någon meter ifrån dörren och får en glasbit inflygandes i ögat. Och det enda jag kan göra är att skratta. Antagligen skrattade jag för att det gjorde så jävla ont så försökte väl dölja det. Men som tur var så hade Manne både tryckförband till kille nummer 1 och även ögondropp till mig. Jag fick hjälp att hälla i den där smörjan i ögat. Det var en obehaglig känsla usch!.

Linus mamma kom och körde kille nummer 1 till akuten i Falun och kort efter det åkte även jag in till akuten. Det var inte heller en rolig upplevelse. Jag är så galet sjukhusrädd. Jag är inte rädd för små sjukhus som t.e.x det i Djurås. Men när det kommer till ett stort sjukhus får jag panik. Hade en psyko doktor en gång i Falun och efter det är det kört. I alla fall när vi kom fram till Falun fick jag någon jävla färgsmörja i ögonen som de hällde i för att se om det blivit någon skada. Men det såg helt okej ut, som tur är. Jag fick även en superduper salva, som gör så att ögat domnar bort. Efteråt kan jag inte kontrollera ögonlocket ser ut som ett liten galen gumma.;)

I Lördags var ögat irriterat som fan och igår var det bättre. Men idag är det sämre igen. Konstigt hur det först kan bli bättre och sedan sämre. Konstigt värre. Jag ser i alla fall så man kan ju säga att jag hade tur. Nog tjatat om mitt öga..

På lördagskvällen var Jennie och Linus här. Vi kikade på melodifestivalen och sedan kollade vi på en Johan Falk film. Riktigt bra faktiskt. Men Melodifestivalen, okej egentligen bryr jag mig inte om den. Men tror inte vi går så långt i Eurovision. 

Igår (söndag) åkte jag till borlänge och träffade Tiina. Jag inhandlade lite viktiga grejor så som schampo, m.m Sen kom Jennie förbi en sväng där på kvällskvisten.

Och slutligen idag Måndag ska jag nog ta och packa en väska åka till borlänge, träna och sola. Lät inte det himelskt skönt? Jag ska låtsas att jag är i Spanien eller något annat varmt ställe.! Ha en fin dag:)





/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0