Gag nef himla roligt namn!

"Gag nef himla roligt namn".. De flesta åker någon gång i sitt liv igenom den lilla hålan Gagnef. Tänk bara på alla de Stockholmare som ska till Sälen och swischa fram i backen. I Gagnef är vi väl egentligen helt vanliga människor, men många ser oss som bönder. Det är är vi inte eller för visso det finns undantag! De flesta från Stockholm som någongång har sett skylten Gagnef eller bara sett namnet på nätet eller något uttalar det gag nef. Men vi inbitna gagnsingar uttalar det som det ska låta gangnef med ng ljud.. Haha vet inte varför jag berättar om detta men jag och Jennie hade väl en bondig dag i borlänge kan vara därför hahah ska sluta innan jag gör bort mig helt:)

Älvarnas förening for life! (ironi)

/aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0