It's a hard work life

Idag har jag jobbat hela dagen. Eller jag har jobbat hela helgen. Men att jobba ger lite klirr i kassan så det är bra. Men ska skänka lite pengar till en organsiation för barn som har det svårt där ute. Jag och Linda diskuterade lite idag om hur många barn som har det svårt här i världen. Så då bestämde jag mig för att skänka pengar varje månad eller kanske skaffa ett fadderbarn. Viktigt att hjälpa andra i nöd.

Helgen har inte bara handlat om jobb som tur är. I fredags var jag och Emelie ut i  Falun på Etage. Kvällen bjöd på en trevlig stund på Etage, efterfest och även lite kaos. Ska träffa henne snart eller lite senare och prata igenom allt. Vi tänkte ta en kopp te inne i "stan". I Lördags var det en kamp på liv och död för att ta sig hem från Falun. Skämt å sido jag tog mig till borlänge sen såg jag att det inte gick bussar förens halv 3. Vilket kändes surt. Men så är det på landet. Men varför inte satsa mer på Bussarna och kollektiv trafik överlag? GÖRE GÖRE GÖRE!
Lite senare på lördagen så var det middag och fest i tällberg på Gren Hotell En supertrevlig kväll. Men de borde satsa mer på deras Vegetariska/veganska mat. Jag fick couscous tomatsås med morot och broccoli gott men på hotell förväntar man sig mat man inte kan laga själv;) Jag fick en massa olika vin dock. Två olika vita viner, mums! två olika röda viner, desertvin och sen kom min efterlängtade öl. Juste till förrätt fick jag olivsallad de andra fick nå lax grejs.. inte avundsjuk, uääääk! Sen efterrätt så käkade dom glass och jag knaprade i mig vindruvor, bäst av allt!.. Nu ska jag dricka apelsinsaft:) ska även diska:P


Miss you ma darlin'

/aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0