Hemma

Jaha då var man hemma på landsbyggden igen. Där alla man möter på gatan säger hej även fast man kanske inte känner dom så väl. "Stockholm är väldigt socialt" men det är det inte om man inte känner någon då är det mycket folk men väldigt osocialt. Förstår ni vad jag menar? Eller kanske babblar jag bara i gåtor.

I alla fall innan jag satte mig på tåget för att åka hem, tog jag en bönsallad på donken. Jag blev possitivt överraskad när en kille som jobbade där kom fram och frågade " kan jag ta bort din bricka"? Jag måste ha sett ut som en idiot för chockad blev jag. Håller donken på att bli ett "fint" matställe? Antaglegen var det en sådandär engångshändelse. Men man vet aldrig.

Just nu är jag hemma hos Tiina i Borlänge. Vi ska dricka te och ta en smoke nu och sedan ska vi såklart kika på idol. Som typ resten av Sveriges befolkning. Jag som många andra finner det roligt att se när andra gör bort sig och andra som då lyckas. Men jag beundrar dom alla även om de kan sjunga eller inte. Tänk er att ställa sig framför en jury och dessutom bli filmad så att hela Sveriges befolkning kan se det. Fattar ni vilket mod de har. Jag skulle nog aldrig våga det. Creds till alla er som gjort eller tänker göra det.! Ni har alla ballar av stål!

Nej nu ska jag sluta tjata. Ha en trevlig kväll, det tänker jag ha!

/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0