Ny Start!

Idag har jag städat hela dagen, väldigt skönt faktiskt. Det såg ut som ett helvete här hemma, men som tur, inte längre.

Min far var även iväg för att skriva på papperen för det nya huset. Det ska bli så spännande och roligt att få komma igång med renoveringen och nyskapandet. Jag vet att jag kanske borde satsa på en lägenhet. Men nu när jag vet ungefär vad jag vill göra efter plugget så vet jag att detta projekt är nyttigt för mig + att jag kommer att ha huset för mig själv för det mästa.

Huset är i stort behov av renovering. När pappa skulle berätta vilket hus det var han tittat på sa han bara "det fulaste huset i Djurmo". Men det tycker jag inte att det är, jag tror att det kommer bli jättemysigt. Det största problemet nu är taket och gården. Taken måste bytas så fort vi fått besked från banken, om vi får låna pengar eller inte. Jag tror inte att det blir några problem med det.

Det är synd att när vi just totalrenoverat huset jag bor i nu, att allt är klart menar jag. Vi har fått det så fint här hemma. Men å andra sidan så har ju värdet på huset stigit sen vi flyttat in så det finns ju ganska mycket pengar att hämta, vilket är bra då vi ska renovera på nytt.

Det har alltid varit så med min familj att när vi inte har någonting att göra, så letar vi saker att göra. På sista tiden har det dära "att göra" bara dragit ned familjen i båtten eftersom att det ända "göra" vi gjort är att bråka och hackat på varandra. Men det blir det nu ändring på.

Många tycker att det är konstigt hur vi ska kunna vara en familj med två hus. Men ni som verkligen känner mig och som känner till situationen, ni vet att detta är det bästa för mig och min familj.

Observera! Affären ät inte riktigt klar ännu!



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

VA? Herregud fan vad kul.. FEST

2009-01-18 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0