OMjag vore rik

I Lördags pratade jag med Emmy på msn. jag frågade om hon var hungrig och berättade att hon är hungrig typ hela tiden. Det hon lever på i Indien är ris och kål. Tänk vad mycket vi klagar över onödiga saker. "jag har ingenting att ta på mig"! eller "mitt hår ser ju förjävligt ut"!  Fan vi har det jävligt bra här egentligen. Medans folk i andra länder svälter ihjäl.

OM jag vore rik. Skulle jag investera i att betala för brunnar i länder utan vatten. Mat till de som behövde. Varför kan inte alla hela världens befolkning som har det lika bra som vi, varför kan vi inte lägga typ 500kr var som ska gå till just den hjälpen. Och inte en krona av den summan ska smusslas bort. Det finns ju organisationer som hjälper till bra men hur mkt försvinner av de pengarna? Och vart tar de vägen? Det går att spekulera hur länge som helst, men jag tycker att det borde finnas något mer att göra. Eller?



aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0