En helt vanlig dag



Jag förstår
inte detta med att alla hjärtans dag ska vara ett sådant stort pådrag. Det ska firas och alla är sådär extra pluttinuttiga. Man ska köpa en massa presenter till sina nära och kära och inkorgen blir överfull med kedjebrev.

Jag förtår att de som har ett förhållande kan tycka att det är mysigt att ha en dag att fira sin kärlek på. Men personligen tycker jag inte att vi ska ha EN speciell dag då vi ska uppskatta varandra. Jag tycker att vi ska ta vara på varandra varje dag, visa vår uppskattning. Berätta att vi faktiskt bryr oss. Hålla våra löften, inte ljuga, berätta vad vi verkligen känner och tycker. Varför ska allt sådant som låter som en självklarhet, varför ska det vara så svårt att göra i verkligheten?

Alla hjärtans dag är i alla fall för mig väldigt överskattad. Bara för att det finns en dag där man ska värna om varandra beter sig folk som idioter i slutändan ändå. Det jag menar är att även fast alla hjärtans dag finns så är det fortfarande en helt vanlig lördag så ned med hysterin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0