Säg NEJ till päls.

Nu finns ingen återvändo. Nu är det vinter på riktigt. Ruskigt kallt ute tycker jag just nu är det -12 grader ute. Kan bara tänka mig hur kallt det är i norrland vid det här laget. Bär ni eskimå outfit? Det skulle nog jag göra om jag bodde i Norrland så länge som kläderna inte är gjorda av något stackars djur. Jag personligen tycker inte att det är okej att bära päls. Är den äkta är människan som bär den totalt korkad och bär den för att sprida budskapet "Hej kolla på mig jag är rik, jag har på mig mink". Är den fejk, visserligen bättre men ändå det är själva grejen. Äkta eller oäkta tycker jag att det är totalt onödigt finns varma jackor som inget djur har blivit plågad över för att du ska vara varm.


Snygg jacka?




Innan den blir din får dessa djur:


Och många fler, gå igenom:

Att bli flådda levande, eftersom att döda djuret ger skador på pälsen.

Fortfarande snygg?


/aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0