Jag känner mig gammal!

Kanske är det konstigt att jag som 19 år känner mig gammal? Men en känsla kan väl aldrig riktigt vara fel? Det känns så sjukt konstigt att folk som jag gick i högstadiet med gifter sig och vissa skaffar till och med barn. Jag har diskuterat detta med några vänner som känner precis lika som jag. Frågan som vi alla undrar är " Vad fan tänker ni"? När man är i vår ålder ska man väl leva livet, ut och resa se världen. Helt enkelt göra sådant som inte förväntas av oss. Jag vill vara omogen och inte alltid behöva ta ansvar. Jag vill göra nya saker. Jag vill ha roligt. Men om man skaffar barn blir man på något sätt inspärrad i en liten ask. Man får helt plötsligt en till person utöver sig själv att ta ansvar över. Man får lägga sina drömmar på hyllan i ungefär sådär en 20 år. Och ni som varken har utbildning eller ett jobb, dvs. inga pengar. Hur har ni tänkt att ni ska ha råd att betala för en till? Är jag trångsynt och tråkig? Eller är jag bara jävligt realistisk? Välj själva. Visst är det er dröm att bli en småbarnsmamma/småbarnspappa nu? Gört, go for it. Men fan tänk igenom allt först. Kan ni ge ett barn den uppväxt och omvårdnad det faktiskt förtjänar? Jag vet att jag inte skulle kunna göra det. Sen finns det dom som har åldern inne till att skaffa barn nu snackar vi 28-30års åldern, som inte klarar av det ens. Som hänger omkring på krogen och knullar minderåriga. Och vissa i den åldern som vill ha barn bara för att "det ska man ha i den åldern, mina kompisar har ju det"! Som också knullar minderåriga. Man tänker ju hur fan det står till i skallen antagligen står det still i skallen på dom.!  
Jag känner mig som sagt gammal när det är problem som dessa som rör sig i mitt huvud. Kanske är jag inte så oansvarig ändå!? Eller?;)

/aw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0