Måndag förmiddag

Det är Måndag förmiddag och här sitter jag framför datorn. Har tagigt en kaffeslurp ute i solen. Vaknade runt 12 och inte har jag bråttom för det nej nej. Eftersom att jag varken pluggar eller jobbar så behöver jag inte, som de flesta andra stressa iväg till skolan eller jobbet. Men visst finns det nackdelar med mitt simpla levande. Kan bli ensamt när i princip ingen annan är hemma på dagarna. Men jag kan uppskatta ensamheten ibland, kan vara skönt att bara ta det lugnt och filosofera en stund.

Men bara för att jag är hemma så betyder det inte att jag sitter på min röv hela dagarna. Nej tvärtom. Jag har just utövat yoga. Underbar träningsform må jag säga. Verkligen värt att prova på. Det finns kurser i yoga för dom som inte vet hur man ska göra eller så finns alternativet att köpa en yoga-dvd. Prova det är kul.

Nej nu ska jag gå ut med Vega. Hon ligger och kollar på mig med ledsna små ögon. Skönt att det är sol ute, underbart..

Bläckis & Vega


/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0