Ibland har jag tur(?)

Det var ett tag sedan nu som jag uppdaterade i bloggen. Har haft dåligt om tid och ännu sämre lust. Ibland är det jätte kul att blogga men vissa stunder är det gööör tråkigt. Är jag ensam om att tycka så?

Ibland har jag tur för några dagar sedan vann jag 9000kr på ett utav alla miljoner "gissa ordet" program på tv där en ung snygg as irriterande brud står och babblar på om att klockan tickar skynda er och ring m.m. Jag satt där framför tv.n och var väldigt irriterad på att alla var så korkade, så jag ringde in och kom fram direkt till direktsänd tv=O Jag gissade rätt namn och vann pengarna. Tur för att jag inte har något jobb men ändå varför gör pengar oss så lyckliga? Kom inte och säg att du inte bryr dig om pengar för att utan pengar vad kan man då göra? Gå skogspromenader? Man kan iaf inte gå på bio, krogen, eller andra sorters nöjen. Jag är inte super materialistisk som många ungdommar är idag. "Typ ååh sååg du den dära snygga tröjan ja baah måste ha den lixom omg hade detta för två helger sedan kan verkligen inte ha det nu".

Fattar ni vart jag vill komma? Ändå så blev jag jävligt glad över pengarna sorligt att tänka på när somliga går med trasiga skor och letar mat i papperskorgar. Tänk om alla människor i de "rika" länderna kunde lägga en slant för brunnbyggerier m.m Något att tänka på kanske?

Men iaf tänker jag nu lägga en slant på en utekväll sista gången på en månad jag får gå ut :P Right Tiina?

Ready for a night out!


Klänning - Cubus
Jacka - Åhlèns
Skärp - Secondhand


/aw


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0